چرا بعد از سی سالگی مراقبتهای پوستی مهم است

با رسیدن به سن سی سالگی، چند نکته در مورد زیبایی و پوست هست که باید بیشتر به آن توجه کرد. در حقیقت با رسیدن به این سن نگرانی‌های شما در مورد جوش‌ها از بین خواهد رفت. از طرفی شما به بلوغ فکری رسیده‌اید و کمتر به مهمانی های شبانه می‌روید و شب زنده داری می‌کنید، به همین دلیل احتمالا پف‌های زیر چشم‌تان زیاد ماندگار نخواهد بود.

اگرچه شما هنوز تا مسن شدن فاصله زیادی دارید، اما با وارد شدن به دهه‌ی جدید زندگی خود، رعایت چند نکته از اهمیت زیادی برخوردار است. باید در مورد آرایش کردن مطابق سن خود نیز بیشتر دقت کنید. پوست صورت شما مانند بدنتان در حال تغییر است و به مرطوب کردن بیشتری نیاز دارد. برای این‌که پوستی شاداب و جوان داشته باشید باید از استرس دوری کنید. زنان در این سن از جذابیت زیادی برخوردار هستند و با رعایت این نکات می‌توانند برای دهه‌های دیگر زندگی خود نیز از این جذابیت ذاتی ذخیره کنند.

پوست در هر سنی به مراقبت روزانه نیاز دارد. معمولا با افزایش سن پوست بدن و صورت نازک‌تر و حساس‌تر شده و بیشتر تحت تاثیر نورخورشید و اشعه‌های مضر آن قرار می‌گیرد. علاوه‌براین با وردو به سن سی سالگی خطوط ریز در اطراف چشم، خط لبخند و قسمت پیشانی نیز نمو بیشتری پیدا می‌کنند و اگر از روش‌ها و محصولات مراقبتی خوب و درست استفاده نشود به تدریج زیبایی و جوانی پوسن نیز کاهش خواهد یافت.

برای جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی در سن سی سالگی لازم است استفاده ازماسک های دور چشم میکرونیدلینگ و ماساژو آبرسانی پوست و ویتامین دهی و. . . . .

در هنگام خرید لوازم آرایشی علاوه‌بر اینکه به ظاهر و استایل خود توجه می‌کنید باید دقت داشته باشید که از لوازم آرایشی و محصولاتی استفاده نمایید که حاوی ترکیباتی برای تغذیه پوست نیز باشند. استفاده از ماسکهای طلا ونقره و بمب ویتامین ماسکهای ورقه ای یکی از بهترین گزینه‌ها هستند و می‌توانید از آن‌ها به عنوان جایگزینی برای کرم ضدآفتاب نیز استفاده کنید.

در دهه‌ی سی شما باید با درایت و دقت بیشتری رژگونه بزنید. اگر کمی پوستتان خشک شده است یک ماسک ورقه ای عسل حاوی نرم کننده می‌تواند کمک دهنده باشد. به آرامی ماسک را روی گونه ها بزنید تا مثل زمانی که مدتی دویده اید، به گونه‌های خود درخشش و قرمزی طبیعی بدهید .

 

برای داشتن پوستی سالم چه باید کرد؟

در ادامه یکسری نکات برای داشتن پوست سالم و مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی ارائه می شود که پیشنهاد می کنیم با دقت آن ها را مطالعه بفرمایید و رعایت کنید.

 

پاکسازی پوست را فراموش نکنید

اولین نکته در مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی و حتی در سنین و دوره های دیگر، تمیز کردن و پاکسازی پوست است. لازم است تا در طول روز شما صورت خود را با شوینده های مناسب نوع پوستتان بشویید تا تمام آلودگی هایی که روی آن قرار گرفته است به طور کامل پاک شوند. این کار باعث می شود تا پوست شما نفس بکشد و شاداب بماند. بهتر است اول صبح که از خواب بیدار می شوید و شب ها پیش از خواب صورت را خوب بشویید.

همچنین اگر در طول روز از لوازم آرایشی استفاده کرده اید و یا فکر می کنید به هر دلیلی پوستتان آلوده و چرب است آن را با شوینده مناسب بشویید. باید توجه کنید که تمامی لوازم آرایشی و حتی ضد آفتاب ها در عین اینکه ممکن است برای پوست خوب باشند؛ اگر زیاد روی پوست بمانند و یا با آن ها بخوابید باعث آسیب شدید به پوست می شوند. علاوه بر شوینده ها محلول هایی هم وجود دارند مانند تونر و یا میسلار واتر که می توان در کنار شست و شوی صورت از آن ها برای پاکسازی پوست کمک گرفت.

در مراکز و کلینیک های پوست و زیبایی با استفاده از روش هایی عمل پاکسازی پوست را انجام می دهند که برای مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی بسیار مفید هستند و شما پس از جلسات تراپی متوجه تغییر پوست خود خواهید شد.

از لایه برداری پوست استفاده کنید

در لیست موارد مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی باید لایه برداری را ذکر کرد. با استفاده از عمل لایه برداری شما سلول های مرده سطح پوست را از روی آن برمی دارید و به عمل بازساری کمک می کند. لایه برداری باعث می شود تا لکه های پوستی از بین بروند و پوست جوان و شاداب و روشن بشود.

بهترین زمان برای انجام این کار، شب ها قبل از خواب است تا در هنگام استراحت در شب سلول های جدید بازسازی شوند. برای کسانی دارای پوست های چرب و جوشدار هستند، هفته ای دوبار باید عمل پاکسازی انجام شود و برای افرا دیگر هفته ای یکبار کفایت می کند.

روش های مختلفی برای لایه برداری پوست وجود دارد که با توجه به جنس و بافت پوست باید روش مناسب را انجام دهید . نکته ای که وجود دارد این است که در زمان استفاده از لایه بردار نباید نور خورشید و یا نور مستقیم لامپ به پوستتان بخورد و برای همین است که شب ها زمان خواب را برای این کار پیشنهاد می کنیم.

 

پوست صورت را آبرسانی کنید

از موارد بسیار مهم در مراقبت از پوست، به خصوص برای بزرگسالان و کسانی که می خواهند از پیری پوست جلوگیری کنند، آبرسانی پوست است. خشک شدن پوست برای آن مضر است و باید همواره مرطوب نگه داشته شود. احتمالا برای خیلی از شماها پیش آمده باشد که زمانی که در مناطق مرطوب و شرجی هستید، پوستتان با طراوت تر است. پس از 30 سالگی به دلیل تغییرات هورمونی بدن، ترشح چربی پوست افت می کند و پوست در معرض خشکی قرار می گیرد.

برای حل این مشکل می توان از انواع کرم های مرطوب کننده استاندارد و آبرسان های پوستی استفاده کرد. همچنین انواع مواد شست و شوی صورت وجود دارد که دارای خواص آبرسانی هستند. یک نکته ی دیگر در این زمینه استفاده از دوش آب گرم است که باعث از بین بردن چربی طبیعی پوست می شود و پوست را خشک می کند. به همین دلیل بهتر است با آب ولرم حمام کنید و بیشتر از 5 دقیقه زیر دوش آب گرم قرار نگیرید.

موارد گفته شده تنها برای پوست صورت نیستند و برای پوست بدن نیز باید آبرسانی انجام شود تا چروک نشوند و شاداب بمانند. در اینجا می خواهیم یک آبرسان خانگی خوب برای پوست بدن برای مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی به شما معرفی کنیم. 4 تا 5 قطره از هر کدام از روغ های بدن، بادام، روغن ویتامین ای و کنجد را در دو لیوان آب مخلوط کنید و به بدن اسپری نمایید.

مراقبت از پوست دور چشم را به خاطر بسپارید

پوست دور چشم از جاهایی است که خیلی زودتر چروک می اندازد. زیرا پوست این ناحیه نازک و حساس است و باید از یک سن خاص به بعد از روش هایی برای مراقبت آن استفاده کرد تا آسیب کمتری ببیند. بهتر است مرتبا از پاک کننده های مخصوص دور چشم استفاده کنید و کرم های مخصوص دور چشم را روزانه به این ناحیه بمالید. علاوه بر این ها روش های خانگی مانند روغن بادام تلخ برای مراقبت از پوست این ناحیه وجود دارد.

نوشیدن آب را فراموش نکنید

مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی باید همواره با نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب همراه باشد. مرتبا آب بنوشید تا علاوه بر سلامت پوست و جلوگیری از پیر شدن آن سایر قسمت های بدن خود را نیز سالم نگه دارید. می توان از تکه های لیمو تازه و یا چند قطره آبلیمو برای طعم دار کردن آب استفاده کنید و بنوشید. اگر به صورت مداوم آب بنوشید کم کم به این روند عادت می کنید و ناخودآگاه به سمت نوشیدن آب ترغیب می شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *