آب درمانی در منزل با دو روش ساده

آب درمانی چیست؟

آب درمانی چگونه معجزه می کند؟ همه ما انسان ها امکان دارد تجربه روز هایی را  داشته باشیم که بدون اینکه فعالیت خاصی کرده باشیم؛ کسل،خسته یا بیحال باشیم و هر حرکتمان لازمه مصرف انرژی زیادی باشد. و بعد از امتحان کار های زیادی با یک دوش گرفتن ساده، کاملا سرحال آمده باشیم و و دیگه خبری از اون فرد خسته قبل از دوش گرفتن نباشد.
یا حتی ممکنه در اثر تمرین ورزشی سنگین یا یک روز سخت کاری عضلات بدنمون گرفته باشه و با حمام کردن عضلات رو شل کرده باشیم.آب درمانی در استخر
و یا اگر شما هم به استخر می روید احتمال دارد با کسانی برخورد کرده باشید که پس از جراحی های مفاصل یا استخوان نیازمند فیزیوتراپی شده اند و یا کسانی که نمی خواهند جراحی هایی با نتیجه شانسی و با عوارض خطرناک و طاقت فرسا رو تجربه کنند با توصیه پزشک آب درمانی را امتحان می کنند.

 

آب درمانی در منزل

امروزه آب درمانی یا هیدروتراپی محبوبیت خود را در جهان ثابت کرده و تاثیراتی چون افزایش گردش خون، تغذیه بهتر بدن، جذب اکسیژن توسط سلول ها، از بین بردن ضایعات، دفع سموم بدن و تقویت سیستم ایمنی را نشان داده است.
برخی از انواع آب درمانی گرم و سرد نیاز به حضور پزشک آموزش دیده دارند.
تیم تلژین در ادامه این مقاله دو نوع ساده هیدروتراپی که نیازی به کمک پزشک متخصص ندارند به شما آموزش میدهد.

 

روش اول، آب درمانی با یخ

آب درمانی با یخ براحتی و در منزل توسط خود شما انجام میشود و تاثیر فوق العاده ای روی پوست شما خواهد داشت. یخ گردش خون پوست را به خوبی بهبود می‌بخشد و باعث درخشندگی صورت شما می‌ شود. چگونه؟ یخ روی پوست در ابتدا رگ‌های خونی صورت شما را منقبض کرده و جریان خون به پوست‌تان را کاهش می‌دهد. برای ایجاد تعادل بدن گردش خون‌تان را بالا می‌برد که این کار منجر به روشن شدن بیشتر پوست صورت‌تان می‌شود.یخ

روش انجام آب درمانی با یخ

برای انجام این نوع آب درمانی، به یک کاسه پر از حبه یخ نیاز دارید. در کاسه مقداری آب بریزید که یخ ها شناور شوند. فضایی برای صورتتان باز کنید تا، زمانی که صورتتان را در کاسه فرو می برید آب به بیرون نریزد. حالا صورتتان را در کاسه فرو ببرید و چند ثانیه نگه دارید و بعد با حوله تمیز خشک کنید. این عمل را می توانید تا دو بار تکرار کنید.
این روش را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید.

 

یک کاسه آب یخ با صورت شما چه می کند؟کاسه آب یخ

  • پوست شما به شدت شفاف خواهد شد.
  • منافذ باز پوست کوچک تر میشود.
  • باعث کاهش التهاب جوش های شما میشهود
  • و یک کلاژن سازی خفن تو پوستتون اتفاق میفته🧊🙌🏼

 

زنگ خطر ها و مضرات

  • ❌❌زیاد روی در این روش آسیب زنندست
  • ❌❌برای کسانی که سردرد و سینوزیت دارن به هیچ وجه پیشنهاد نمیشه
  • ❌چند ثانیه انجام این روش کافیه

 

روش دوم : استنشاق بخار آب

استفاده از بخار آب نیز می تواند نوعی آب درمانی باشد برای انجام این روش می توانید در منزل و با جوشاندن آب در قابلمه بسادگی بخور بگیرید.
این روش مناسب برای بهبود گردش خون پوست صورت و پاکسازی پوست از سلول‌های مرده، پاک کردن سینوس‌ها و مجاری تنفسی، است. همچنین می‌توانید برای بهره بردن از این مزایا، از بخار شکل گرفته در حمام، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *